در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 28 اردیبهشت 1402، ساعت 07:58

قریب به نیم میلیون از جمعیت دانش اموزی استان فارس را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می دهند

خلاصه مطلب

وجود نیم میلیون دانش اموز دوره ابتدایی در فارس به معنی این است که حمایت از دانش اموزان استان موجب تضمین موفقیت آینده جامعه خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: وجود نیم میلیون دانش اموز دوره ابتدایی در فارس به معنی این است که حمایت از دانش اموزان استان موجب تضمین موفقیت آینده جامعه خواهد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، دکتر مجید بذرافکن درآیین افتتاحیه گردهمایی معاونین اموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور،گفت: هدف  از برگزاری این گردهمایی  برنامه ریزی و توجه به بسته های تحولی  در دوران پساکرونا  برای تمام دانش آموزان کشور است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  با اشاره به اینکه جمعیت استان فارس بیش از 4 میلیون و 850 هزار نفر است گفت: در این میان  بیش از نهصد و چهل هزار دانش آموز وجود دارد  که قریب 20 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

بذرافکن افزود: با توجه به این مسئله که اگر ما 20 درصد جمعیت دانش آموزی استان را داریم در واقع صد در صد آینده را دانش آموزان شکل می دهند و امروز اگر هر ظرفیتی را  در آموزش و پرورش به کار گیریم به عبارتی تضمین آینده جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود:  تعداد دانش آموزان ابتدایی در استان چهارصد و 97 هزار نفر یعنی قریب به نیم میلیون از جمعیت استان را دانش آموزان  ابتدایی پایه اول تا ششم تشکیل می دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  گفت: این گردهمایی برگرفته از همین اهمیت توجه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور و  با هدف  برنامه ریزی و توجه به بسته های تحولی  در دوران پساکرونا  برای تمام دانش آموزان کشور برگزار گردیده است.

بذرافکن گفت: با آسیب شناسی دانش آموزان در دوران کرونا دریافتیم که در این دوران دانش آموزان تحرکات کافی  و رشد اجتماعی را نداشته اند که در بسته های تحولی پساکرونا باید به این دو مسئله توجه ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده در مورد لزوم توجه به تحرکات دانش آموزان گفت: شیوه های آموزشی ما باید شیوه های فعالی باشد تا بچه ها بتوانند انرژی شان را تخلیه کنند و حتی در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان بتوانند  بعد ازظهر ها از فضای مدارس برای تفریح و بازی استفاده کنند تا ضعف های به وجود آمده در این خصوص جبران شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  بر لزوم توجه به قوی باورآمدن دانش آموزان به لحاظ روحی نیز تاکید کرد و گفت: این خود مسئله دیگری است که باید در برنامه ریزی های ما مورد توجه قرار گیرد.

قریب به نیم میلیون از جمعیت دانش اموزی استان فارس را دانش آموزان ابتدایی تشکیل می دهند

ویراستار مدرسه
عمومی
28 اردیبهشت 1402، ساعت 07:58۲۰ دقیقه مطالعه
خلاصه مطلب

وجود نیم میلیون دانش اموز دوره ابتدایی در فارس به معنی این است که حمایت از دانش اموزان استان موجب تضمین موفقیت آینده جامعه خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: وجود نیم میلیون دانش اموز دوره ابتدایی در فارس به معنی این است که حمایت از دانش اموزان استان موجب تضمین موفقیت آینده جامعه خواهد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس، دکتر مجید بذرافکن درآیین افتتاحیه گردهمایی معاونین اموزش ابتدایی، روسای ادارات آموزش ابتدایی ادارات کل، مدیران آموزش و پرورش عشایر و نمایندگان راهبران آموزشی سراسر کشور،گفت: هدف  از برگزاری این گردهمایی  برنامه ریزی و توجه به بسته های تحولی  در دوران پساکرونا  برای تمام دانش آموزان کشور است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  با اشاره به اینکه جمعیت استان فارس بیش از 4 میلیون و 850 هزار نفر است گفت: در این میان  بیش از نهصد و چهل هزار دانش آموز وجود دارد  که قریب 20 درصد کل جمعیت استان را شامل می شود.

بذرافکن افزود: با توجه به این مسئله که اگر ما 20 درصد جمعیت دانش آموزی استان را داریم در واقع صد در صد آینده را دانش آموزان شکل می دهند و امروز اگر هر ظرفیتی را  در آموزش و پرورش به کار گیریم به عبارتی تضمین آینده جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود:  تعداد دانش آموزان ابتدایی در استان چهارصد و 97 هزار نفر یعنی قریب به نیم میلیون از جمعیت استان را دانش آموزان  ابتدایی پایه اول تا ششم تشکیل می دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  گفت: این گردهمایی برگرفته از همین اهمیت توجه به دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور و  با هدف  برنامه ریزی و توجه به بسته های تحولی  در دوران پساکرونا  برای تمام دانش آموزان کشور برگزار گردیده است.

بذرافکن گفت: با آسیب شناسی دانش آموزان در دوران کرونا دریافتیم که در این دوران دانش آموزان تحرکات کافی  و رشد اجتماعی را نداشته اند که در بسته های تحولی پساکرونا باید به این دو مسئله توجه ویژه داشته باشیم.

وی در خصوص تدابیر اندیشیده شده در مورد لزوم توجه به تحرکات دانش آموزان گفت: شیوه های آموزشی ما باید شیوه های فعالی باشد تا بچه ها بتوانند انرژی شان را تخلیه کنند و حتی در این زمینه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان بتوانند  بعد ازظهر ها از فضای مدارس برای تفریح و بازی استفاده کنند تا ضعف های به وجود آمده در این خصوص جبران شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس  بر لزوم توجه به قوی باورآمدن دانش آموزان به لحاظ روحی نیز تاکید کرد و گفت: این خود مسئله دیگری است که باید در برنامه ریزی های ما مورد توجه قرار گیرد.